به یادماندنی ترین لوگو ها در دنیا کدامند؟
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
0 نظر
129 بازدید
موسسه برندینگ شیگل گیل Siegel + Gale در سال ۲۰۱۵ به ارائه یک گزارش تحقیقاتی در مورد به‌یادماندنی‌ترین لوگو های دنیا پرداخته است.
 

لوگوی نایک Nike با ۱۶ درصد به‌یادماندنی‌ترین لوگو در جهان شناخته شده است و با فاصله کمی از آن غول دنیای تکنولوژی یعنی اپل Apple با ۱۵٫۶ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.
اما جالب است که مک‌دونالد McDonalds در حالی با ۱۱٫۱ درصد جایگاه سوم را اشغال کرده است که کوکاکولا Coca-cola با شهرتی جهانی تنها با ۹٫۷ درصد در مقام چهارم قرار گرفته است.
اما پس از این برندها، گوگل Google و مایکروسافت Microsoft و پپسی Pepsi هرکدام با سهمی کمتر از ۳۳ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

اما جالب است که بدانید در آمریکا همانند آمار جهانی نایک به‌یادماندنی‌ترین لوگو است اما در بریتانیا اپل مقام اول را دارد و نایک پس از مک‌دونالد در جایگاه سوم قرار دارد.
logo-now-uk-us
جالب است که در تحقیقی که انجام شده است، نام چهار برند نایک، کوکاکولا، اپل و مک‌دونالد به عنوان به‌یادماندنی‌ترین برند توسط مردم انتخاب شده است این درحالی است که مابقی برندها نیز در هزینه‌های تبلیغاتی خود دست کمی از این برندها ندارند.

براساس نظراتی که جمع‌آوری شده است لوگوهایی به‌یادماندنی هستند که ساده باشند. در اصل اولین گزینه برای انتخاب یک لوگو سادگی بوده است. پس از آن مواردی چون حضور همیشگی، طراحی، نام، شمایل و رنگ در اولویت‌های بعدی هستند.
در مقایسه با لوگوهایی که کمتر به‌یادماندنی هستند لوگوهایی که بیشتر به‌یادماندنی هستند ۱۳۳ درصد شانس بیشتر برای جلب توجه مشتری دارند.

 

منبع: سایت خبری تحلیلی کسب و کار

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر